Újabb állomásához érkezett a Széchenyi István Egyetemen az előfutár drón fejlesztése. Most a végső bemutató helyszínnek szánt Zalazone Smart City felmérése és az első légifelvételek elkészítése történt meg.
Az „Innovatív járműipari tesztelési és vizsgálati kompetenciák fejlesztése a nyugat-magyarországi régióban a zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya infrastruktúrájára támaszkodva GINOP-2.3.4-15-2020-00009” projekt keretén belül az FT2 „Autonóm földközeli légi megoldások” alprojekt Széchenyi Egyetemen futó szakasza során – együttműködésben az ELKH SZTAKI-val – az eddigi fejlesztések után most sor került a végső bemutató helyszínnek szánt ZalaZONE Smart City felmérésére és a tesztelni kívánt szituációk gyakorlására és légi felvételeire.
A felmérés a pálya bejárását, a teszt szituációk megtervezését, illetve a pálya nyomvonalának nagypontosságú GPS-el való felmérését és a forgalmi sávok szélességeinek lemérését jelenti. A mérések alapján a földi jármű útvonala előre megtervezhető és a fordulópontok az előfutár drón koncepciónak megfelelően a drónra előre felküldhetők.
A Smart City csak egyetlen kereszteződéssel ad lehetőséget olyan takart kereszteződésben való tevékenységre ahol mind a négy oldalon magas épületek találhatók. A tervezett teszt esetek ezért erre a kereszteződésre épülnek kétféle szituációt négyféle módon tesztelve.
A kétféle szituáció:
A. A STOP tábla felől érkezik a megkülönböztető jelzést használó jármű (a mellékelt videón egy piros személyautó) majd balra fordul. Neki jobbról érkezik egy másik jármű (ezüst személyautó) akivel szemben elsőbbsége lenne.
B. A STOP tábla felől érkezik a megkülönböztető jelzést használó jármű (piros személyautó) majd balra fordul. Neki szemből érkezik egy másik jobbra forduló jármű (ezüst személyautó) akivel szemben elsőbbsége lenne.
A második esetben az egyirányú utca menetirányát a kísérlet kedvéért önkényesen megfordítjuk. Mivel lezárt tesztpályáról van szó, ezért ez gond nélkül megtehető.
A négyféle tesztelési mód:
A veszélyeztető jármű lassan közeledik és bőven időben megáll.
A veszélyeztető jármű gyorsabban közeledik, de határozottan megáll.
A veszélyeztető jármű gyorsabban közeledik és vészfékezéssel áll meg.
A veszélyeztető jármű gyorsabban közeledik és nem áll meg, a megkülönböztető jelzést használó járműnek kell megállnia. A négyféle mód értelme, hogy meghatározzuk a kamera képek alapján melyik helyzet
eldöntése egyértelmű és esetleg melyiké nem. Ehhez készültek a kereszteződés felett lebegve felvételek, melyekkel a rendszer betanítható, illetve tesztelhető lesz. Az összefoglaló videóban az A / 1-4 és B / 2 és 4 esetek láthatók.