Elektromos motorok és hajtásrendszerek fékpadi vizsgálatait végezzük több, különböző teljesítménytartományú (10kW, 50kW, 400kW) fékpadi tesztkörnyezetben. Képesek vagyunk az elektromos motorok szabványok szerinti statikus és dinamikus, funkcionális és diagnosztikai célú méréseire. A nagyteljesítményű elektromos fékpadunk 22000 ford/perc maximális fordulatszámra, valamint 540 Nm maximális nyomatékra képes.
e Mobilitás
Bemutatkozás
Az e-Mobilitás Központ kutatási és fejlesztési tevékenysége az elektromobilitás során alkalmazott villamos hajtásrendszerek irányítási és hibadiagnosztikai célú modellezésével, szimulációjával és implementációs kérdéskörei mellett, mesterséges intelligencia alapú prediktív karbantartásával foglalkozik. A teljesítményelektronika és a beágyazott szabályozástechnika, valamint ezek HIL/SIL szimulációs és validációs tesztelési környezete kiemelt szerepet kap a központ tevékenységében. Ezekre a rendszerekre jellemző nagyfokú nemlinearitásokat a központ korszerű szabályozástechnikai, jelfeldolgozási és mesterséges intelligencia alapú megközelítésekkel kívánja kezelni. A központ kutatásai kiterjednek a hajtásrendszer kommunikációs és hierarchikus szabályozási kérdésköreire a teljesen autonóm járművek magasabb irányítási funkcióival összhangban. A kutatási és fejlesztési tevékenységet egy villamos hajtásrendszerek tesztelésére alkalmas nagyteljesítményű elektromos fékpadi környezet is támogatja.
Tudományos vezető: Dr. Fodor Dénes
Elérhetőség: fodor.denes@ga.sze.hu